ראשי

— כלב נשך את טכנאי שירות ומשפחה נתבעה בסך 50,000 ש”ח

כלב נשך את טכנאי שירות ומשפחה נתבעה בסך 50,000 ש”ח
נכתב ע"י: עו"ד אסף אמון

מדובר על משפחה המחזיקה כלב בחצר ביתם, ובאותו יום הזמינה המשפחה שירות לבדיקת תקינות מכשיר המים שבביתם. טכנאי השירות נכנס לבית המשפחה, תוך כדי מעבר בשביל הגישה לבית, הרגיש טכנאי השירות נשיכה בחלק האחורי של רגלו, תוך כדי קריעת מכנסיו. בסופו של דבר פונה הטכנאי לבית חולים לצורך המשך טיפול.

בבית המשפט טען טכנאי השירות כי בעלת הכלב אמרה לו כי מדובר על כלב ידידותי ושאינו נושך, והנשיכה ברגלו הייתה ללא כל התגרות מוקדמת מצדו. מנגד, טענו בני המשפחה כי טכנאי השירות התקרב שלא לצורך לפה של הכלבה במטרה כדי לתבוע מהם פיצוי וזו אינה הפעם הראשונה שהוא מופיע בבית המשפט ותובע בגין נשיכת כלב.

בעקבות הנשיכה שהותירה את טכנאי השירות בביתו למשך מספר ימים ובגין הסבל שנגרם לו, תבע הטכנאי פיצוי בסך 50,000 ₪.

אז מה קובע החוק?

פקודת הנזיקין [נוסח חדש] קובעת הסדר חוקי ספציפי הנוגע למי שנגרם לו נזק גוף על ידי כלב. סעיף 41 א לפקודה הנזיקין קובע:

“בתובענה בשל נזק לגוף שנגרם על ידי כלב, חייב בעליו של הכלב או מי שמחזיק בכלב דרך קבע (להלן — הבעלים) לפצות את הניזוק, ואין נפקא מינה אם היתה או לא היתה התרשלות מצדו של הבעלים“.

וסעיף 41 ב קובע, כי –

“בתובענה לפי סימן זה לא תהא הגנה לבעלים, אלא אם כן הנזק נגרם עקב אחד מאלה –

(1) התגרות של הניזוק בכלב;

(2) תקיפת הניזוק את הבעלים, את בן זוגו, הורו או ילדו;

(3) הסגת גבול של הניזוק במקרקעין של הבעלים”.

הוראות אלו בפקודת הנזיקין מטילות אחריות מוגברת על בעלי הכלב, ללא צורך בהוכחת התרשלות מצדם, לצד ציון של הגנות מסוימות אשר עשויות לצמצם את מרחב האחריות של בעלי הכלבים כלפי האדם שננשך על ידי הכלב.

הכרעת הדין

בית המשפט קבע כי לא ניתן לראות בעצם ההליכה של טכנאי השירות בסמוך לבעלת הבית שהחזיקה את הכלבה משום התגרות המקימה הגנה מפני תביעה, ואין לראות בהתנהגותו של התובע כמעשה שלילי המסייג את אחריות בעלי הכלבה כלפי טכנאי השירות.

סכום הפיצוי שנפסק

מאחר ולטכנאי השירות נגרם נזק קל בלבד והסכום הפיצוי לו המבוקש עולה בהרבה על הנהוג ועל המקובל בפסיקת בתי המשפט ביחס לפגיעות דומות, אשר גרמו אך ורק לנזק בלתי ממוני, ללא נכות צמיתה, ללא הפסדי שכר וללא הוצאות מיוחדות, נפסק פיצוי בסך 7,500 ₪ בלבד.

השלכות נוספות מעבר לפיצוי הכספי

על פי פקודת הכלבת, בע”ח שנשך אדם מיד עולה חשש להדבקה במחלת הכלבת, נוכח תוקפנותו של הכלב ולכן יש לשלוח ולבודד את בע”ח למשך 10 ימים בהסגר. הדבר גורם סבל רב לכלב ולבעלים, המשאירים את חיית המחמד מאחורי סורגים, זאת מבלי לציין את העלויות הכספיות. לכן מומלץ לנסות ולהימנע מכל מגע בין הכלב לבין אנשים זרים, על מנת לא להימצא בסיטואציה זו.

האם ניתן לבקש צו מניעה

אכן כן, בנסיבות מסוימות ותחת נימוקים משכנעים ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה. ככול שקיים חשש בריאותי לבע”ח ניתן לבקש צו מניעה ולפרט את הסיבות שבגינן בית המשפט יתבקש להימנע משליחת הכלב להסגר.

מאמרים נוספים

דיני נזיקיןפסקי דין עכשוויים
—  
שבר
רכב ניזוק כתוצאה מנפילת עץ – ייתכן ואתם זכאים לפיצוי

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן