ראשי

— דגשים לפני התקשרות עם שיפוצניק

דגשים לפני התקשרות עם שיפוצניק
נכתב ע"י: עו"ד אסף אמון

בעיקר בתקופה זו של השנה כולנו אוהבים להתחדש קצת ולשבור שיגרה, אך בשיפוץ כמו בשיפוץ אנחנו יודעים איך זה מתחיל, אך לא תמיד יודעים איך זה יגמר.

אז רגע לפני שחג הפסח מגיע ועונת השיפוצים בפתח, תרשו לנו לתת לכם מספר טיפים כיצד להתנהל בצורה נכונה אשר תוכל לסייע לכם להתקשר עם הקבלן המבצע בצורה חכמה ויעילה.

הצעת מחיר וסיור מקדים

לפני שהנכם מתקשרים עם הקבלן המבצע, תדאגו לתאר בצורה נרחבת את כל מה שחפץ ליבכם ומהי התוצאה המיוחלת בגמר העבודה. על הקבלן המבצע לערוך סיור מקדים בנכס ולספק הצעת מחיר כתובה הנוגעת לכלל הדרישות שלכם.

תדרשו הצעת מחיר מפורטת עבור כל שלב בביצוע העבודה כך שיהיה ניתן לדעת מהי העלות בגין כל אחד מן הסעיפים. לא בכדי, קיימת דרישה להצעת מחיר פרטנית- הדבר נועד לאמוד את שווי התמורה שיש לתת לקבלן במידה והצדדים עולים על שרטון ומבקשים לסיים את ההתקשרות לפני גמר העבודה. במצב דברים זה, כל צד יודע בדיוק מה עליו לעשות ובעיקר למה הוא זכאי/חייב- על פי הנסיבות.

הצעת המחיר חייבת לכלול את הפרטים הבאים: עלויות, זמני עבודה, חומרים, אופן ביצוע העבודה (שלבים מקדמיים, כמות שכבות של צבע לדוג') כמות כוח אדם מינימאלית, מועדי תשלום, תנאי תשלום, אופן התשלום, מספר ימי עבודה בשבוע, ניקיון והחזרת המקום לקדמותו, פינוי חפצים, פסולת, ביטוח, עובדים זרים, אשרות שהייה ועוד. ככול שהסכם ההתקשרות בין הצדדים יהיה מפורט ויכלול התייחסות פרטנית, כך תצלחו את השיפוץ בצורה מיטבית.

סלע מחלוקת עיקרי בין הצדדים נוגע בעיקר לתוספות שמעבר למה שסוכם. קחו בחשבון כי בזמן השיפוץ, מתקבלות החלטות נוספות הנוגעות בעיקר להרחבת השיפוץ למחוזות נוספים וכדאי מראש לקבל הצעת מחיר המתייחסת לאזורים אלו- גם אם בסופו של יום החלטתם להיצמד לתוכנית המקורית.

קבלן רשום

באתר משרד הבינוי והשיכון מתנהל פנקס המכיל את כלל הקבלנים הרשומים, שקיבלו הסכמה לעסוק בעבודות בנאיות, בהתאם לסכום הפרויקט. לרוב נראה כי שיפוצניק העוסק בעבודות פשוטות בסכומים נמוכים יחסית, עד 41,000 ש"ח לערך, לא יחזיק הסמכה זו- מה שמגדיל את הסיכון בעת ההתקשרות.

סיום העבודה ואחריות

יש לכלול סעיף המפרט את משך האחריות והיקפה ולא פחות חשוב, את המועד שבו מתחייב הקבלן לתקן את הליקוי מרגע הודעת הלקוח.

חוק חוזה קבלנות

לאחר שסקרנו את ההמלצות למניעת סכסוך משפטי בין הצדדים, תרשו לנו להציג בפניכם את אחד החוקים המתייחסים לנושא זה.

חוק זה דן בדרכי התנהלות הצדדים והחובות החלים על הצדדים בעת משבר. בסעיף 3 ניתן לראות כי המחוקק קבע כי על המזמין להודיע לקבלן תוך פרק זמן סביר על קיומו של פגם מרגע היוודעו. בנוסף, לתת לקבלן אפשרות והזדמנות כנה לתקן את הפגם.

משרד עו"ד אמון, עורך דין אזרחי, מלווה לקוחות טרם התקשרות עם קבלן מבצע, ומסייע במתן המלצות משפטיות לאורך כל תקופת ההתקשרות בין הצדדים, ואף לאחר מכן. ישנה חשיבות יתרה לא להקל ראש בנושא, ובעת משבר עם הקבלן דרך התגובה שלכם יכולה להיות קריטית לצורך הגשת טענות לבית המשפט.

מאמרים נוספים

דיני חוזיםמשפט אזרחי - מסחרי
—  
מתנה
חוק המתנה
דיני חוזיםצרכנות
—  
ביטול חבילת נופש

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן