ראשי

— חתונה בצל הקורונה – דגשים לניהול מו”מ וחתימה על חוזה

חתונה בצל הקורונה – דגשים לניהול מו”מ וחתימה על חוזה
נכתב ע"י: עו"ד אסף אמון

אנו מקבלים פניות רבות על בסיס יומי מצד זוגות שמועד החתונה שנקבע מבעוד מועד, קרב ובא, אך אינם יודעים האם החתונה תתקיים, וגם אם כן עדיין נותרו שאלות רבות שאף גורם רשמי לא יכול לספק את התשובות.

מאחר וכל אחד מבין הזוגות חתם על חוזה מול אולם האירועים הכולל נוסח שונה, הכולל התייחסות נפרדת למצבים המונעים מלקיים את האירוע כמתוכנן, רוב ההמלצות יהיו כלליות אך בהחלט תוכלו ליישמן בקירוב.

נחלק את הדגשים על פי הקריטריונים הבאים:

  1. אירועים שבוטלו בהנחיית הממשלה;
  2. אירועים שמועד האירוע הוא יחול בחודש הקרוב;
  3. אירועים שמועד האירוע בחודשים יוני עד אוגוסט ואילך.

אירועים שבוטלו בהנחיית הממשלה

זוגות אשר היו אמורים לקיים אירוע בזמן משבר הקורונה, וממשלת ישראל אסרה על קיומם, הוביל את הצדדים לסיכול החוזה ועליהם לפעול בהתאם לקבוע בחוזה.

ישנם חוזים שקבעו כי כספי המקדמות יוחזרו למזמינים וכל צד משוחרר מהחוזה ללא כל קנסות או פיצויים.

חוזים אחרים, קבעו כי על הצדדים לנסות ולתאם מועד חלופי וזאת בכפוף למגבלות של הצדדים (אפשרות לדחות את האירוע; מקום פנוי ביומן אולם האירועים וכו’).

חוזים נוספים קבעו, כי גם במידה ויתקיים אירוע של כוח עליון, כספי המזמינים לא יוחזר. כל מי שקיבל חוזה הכוללת את התניה החד צדדית לטובת אולם אירועים, יכול בהחלט לתקוף את החוזה בטענה כי זו תניה מקפחת בחוזה אחיד, ולהביא לביטולה.

בנקודה זו חשוב להדגיש, כי חלה חובה חוקית על שני הצדדים לקיים את החוזה בתום לב ולגלות גמישות מרבית כדי לקיים את החוזה, עד כמה שניתן. מקור החובה בסעיף 39 לחוק החוזים, חלק כללי.

אירועים שמועד האירוע הוא יחול בחודש הקרוב

זוגות אשר אמורים לקיים את האירוע בחודש הקרוב, ולא הספיקו להיערך לקראת החתונה ואף חוששים מאי הגעת המוזמנים לאירוע בכלל, ואנשים מבוגרים בפרט, יכולים בהחלט לדרוש את ביטול/דחיית קיום האירוע.

ההמלצה לזוגות אלו, היא לנסות ולשנות את מועד קיום האירוע תוך הסכמה עם אולם האירועים.

בהנחה ואולם האירועים מסרב לשתף פעולה, ודורש תשלומי כסף רבים בגין הזזת התאריך, התנהגות זו יכולה בהחלט להוביל לתביעה כנגד אולם האירועים מצד המזמינים.

בהמשך המאמר אנו נעמוד על דגשים רלוונטיים לכלל הזוגות.

אירועים שמועד האירוע בחודשים יוני עד אוגוסט ואילך

מאחר וכבר הופצו בתקשורת הודעות כי נגיף הקורונה יכה בעוצמה גדולה יותר בחורף הקרוב, ההמלצה היא כבר עכשיו להתכונן לבאות ולפתוח את החוזה למו”מ ולהתכונן לכל תרחיש שלא יקרה.

הזוגות הללו “הרוויחו” זמן יקר בו עליהם ללמוד מן האירועים האחרונים ומן הטעויות שנעשו עד כה, ולשפר עמדות חוזיות עד כמה שניתן וזה אומר, להפחית כמות מוזמנים; לבטל את האירוע; ובעיר לעמוד על התרחישים האפשריים ולכתוב אותם במפורש כנספח לחוזה.

דגשים חוזים

  1. דמי ביטול -מאחר ורוב החוזים מתייחסים לזמן שנותר עד לקיום האירוע, מומלץ להתאים את דמי הביטול ולהפחית אותם עד לסכום המינימאלי ביותר.
  2. תאריך חלופי– יש לקבוע כי קביעת תאריך חלופי היא בכפוף לרצון של המזמינים וכול עוד המועדים הפנויים של האולם האירועים אינו עולה בקנה אחד עם רצון המזמינים, יוכלו הם לבטל את האירוע ללא קנסות או פיצויים.
  3. הגבלות– במידה וההגבלות ימשכו בהיקף רחב או מצומצם, יש לקבוע מנגנון פיצוי לאולם האירועים במידה ותרצו לבטל. בנוסף, לקבוע מנגנון כי הגבלה של X אחוזים מתוך כמות המוזמנים תהווה עילה לביטול בהסכמה.
  4. התחייבות למספר מנות– גם בנקודה זו יש לקבוע מנגנון המתיר למזמינים להפחית את מספר המוזמנים, מבלי להוסיף כסף נוסף עבור כל מנה, אם וכאשר יחפצו לעשות זאת.
  5. היעדר מענה מצד האולם – במידה ואום האירועים לא יעמיד איש קשר מטעמו אשר יספק מענה הולם, תוך מספר שעות/ימים וכו’, הדבר יכול להוביל לידי ביטול האירוע מצד המזמינים.
  6. הבטחת כספי המזמינים– קיים חשש כי אולמות אירועים יחדלו מלפעול וכספי המקדמות לא יוחזרו למזמינים. בנקודה זו חשוב להבטיח את הכסף, תוך קבלת ערבות בנקאית לכספי המזמינים ו/או קבלת ערבות אישית מגורם חיצוני. לרוב מדובר על חברות בע”מ, וכפי שרובכם יודעים, אחריות בעלי המניות מוגבלת ויש לקחת עניין זה בחשבון.

 

לסיכום, אנו ממליצים בחום רב, לנהל את המו”מ עם האולם בצורה מושכלת ולא להתפשר על הבטחת כספכם או לחלופין ליצור קשר עם משרדנו ואנו נדאג לנהל את המו”מ עבורכם.

מאמרים נוספים

דיני חוזיםמשפט אזרחי - מסחרי
—  
מתנה
חוק המתנה
דיני חוזים
—  
שיפוץ
דגשים לפני התקשרות עם שיפוצניק

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן